Marjolein Komen – Voorzitter
Mijn naam is Marjolein Komen. Ik woon sinds december 2004 op Vasalisstraat 11 met veel plezier. Ik hoor bij de eerste bewoners van de Parkrandwoningen. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als marketeer in de farmaceutische industrie, in mijn vrije tijd zul je me kunnen tegenkomen als ik hardloop of op weg ben naar theater of film. In de afgelopen jaren zijn de Parkrandwoningen van beschimpt (“woon jij in zo’n geluidswalwoning?”) tot gewild woonobject (krijg met enige regelmaat briefjes van makelaars in m’n brievenbus) geworden.
Ik heb de afgelopen jaren als lid van de stichting gezien dat vereende krachten zaken mogelijk maken zoals het oplossen van het graffiti probleem aan de achterzijde en het gezamenlijk schoonmaken van de lamellen. Ik ben daarom in 2019 toegetreden tot het bestuur en hoop met een vrouwelijke touch ervoor te zorgen dat we als Parkrandeigenaren nog sterker komen te staan.
Geert Jongsma – Secretariaat / Penningmeester
Mijn vrouw en ik wonen sinds februari 2011 in de Ina Boudierstraat. Het bevalt ons hier prima. Bijna 40 jaar bij het energiebedrijf gewerkt en in 2011 gepensioneerd. Daarna oppas ouders van onze kleinkinderen, genieten van vakanties, het bijhouden van de ledenadministratie van de PKN Gemeente Alkmaar Noord en als bestuurslid van de stichting PVZ.
Op 10 januari 2014 zijn onze woningen aan de Noord zijde van de Parkrandwoningen voor het eerst bespoten met graffiti. Aangifte gedaan en contact gezocht met de Wijkraad v/d Vroonermeer. De Wijkraad bracht mij toen in contact met Paul Folgers en samen hebben we een plan van aanpak opgesteld. Omdat ons probleem specifiek gericht was op de Parkrandwoningen haakte de Wijkraad al snel af. Door contacten met de Gemeente Alkmaar en het maandelijks overleg hebben we het nu zover voor elkaar dat de muur “schoon” is en er hekwerken zijn geplaatst en aangepast.
Kees Koning – Bestuurslid
Na mijn studies Duits en Geschiedenis ben ik gaan lesgeven op middelbare scholen. Na een aantal jaren werd mijn interesse voor management steeds groter en heb ik mij hierin bekwaamd. Tot op dat moment werkte ik in de Zaanstreek. Het reizen per openbaar vervoer via Uitgeest werd echter een steeds grotere uitdaging voor mij. Toen er een managementbaan op het PCC beschikbaar kwam, heb ik daar met succes op gesolliciteerd.
Wonen en werken in Alkmaar leek mij geweldig. Tot mijn pensioen heb ik gewerkt als vestigingsdirecteur van PCC-Bergen. Samen met mijn echtgenote wonen wij 4,5 jaar in een Parkrandwoning. Daarvoor hebben wij in een andere woning in Vroonermeer gewoond. Wij wonen met veel plezier in Vroonermeer-Zuid en hopen er nog jaren te blijven wonen.
Remco Kossen – Bestuurslid
Sinds het voorjaar van 2013 woon ik na volle tevredenheid in een parkrandwoning. Toen ik 2 jaar geleden een brief in de bus kreeg dat een aantal enthousiaste bewoners bezig waren met het oprichten van een stichting en in gesprek waren met de gemeente over het gezamenlijk belang van het onderhoud aan- en bij de geluidswal van onze woningen heb ik me als vrijwilliger aangemeld. Dit onder het mom van ‘vele handen maken licht werk!’.
In het dagelijks leven ben ik werkzaam in de automatisering. Regelmatig ben ik op de tribune bij AZ te vinden of ben ik een groter- of kleiner rondje op de fiets weg.
In het bestuur houd ik me o.a. bezig met de website en nieuwsbrief.